Inge Bochardt
Ik ben geïnteresseerd in drijfveren van mensen en gemotiveerd hen te bewegen optimale resultaten te behalen. Ik krijg energie van situaties waarin knopen ontward, een klus geklaard en doelen bereikt moeten worden. Voordat ik mij vestigde als zelfstandig adviseur en interim (project)manager, ben ik werkzaam geweest als opleider, opleidingsmanager, manager arbodienst, hoofd personeel & organisatie en programmamanager kwaliteit & innovatie.
Ik ben zowel afgestudeerd psycholoog als drs. beleid & management in de gezondheidszorg. Mijn kennis en vaardigheden houd ik actueel door het volgen van seminars, opleidingen en trainingen. Zo heb ik in 2014 de training MSP (managing succesfull programmes) afgerond en ben ik in 2016 gestart met de training PSM (professional scrum master).
Mijn loopbaan is gestart bij NS. Ik ben werkzaam geweest bij verschillende bedrijfsonderdelen, zoals Opleidingen, Bedrijfsbeveiliging/spoorwegpolitie en de Arbodienst. Na het verzelfstandigen, privatiseren en fuseren van de arbodienst was ik beoogd regiodirecteur Noord Holland/Flevoland. Elke dag in de file staan van Zuid Holland naar mijn nieuwe werkplek vond ik minder aantrekkelijk en na alle privatiserings- en fusieactiviteiten wilde ik weer graag direct met de inhoud van een vakgebied te maken hebben. Daarom ben ik gaan werken als hoofd personeel, organisatie & opleiding bij het Diaconessenhuis Leiden, een algemeen ziekenhuis met ongeveer 1200 medewerkers. Ik kreeg de kans om de studie BMG (beleid & management in de gezondheidszorg) te doen, waarna ik interessante projecten kreeg ter bevordering van kwaliteit en innovatie in de zorg. Vanuit die ervaring werd ik programmamanager Sneller Beter in het ziekenhuis, een landelijk programma voor het vergroten van kwaliteit, veiligheid en patiëntenparticipatie.
Deze twee sporen: rail en zorg, verklaren mijn huidige opdrachtgevers. Door afwisselend of tegelijkertijd op beide terreinen werkzaam te zijn, kan ik de ervaring opgedaan in de ene sector toepassen in de andere. In beide sectoren staan kwaliteit, veiligheid en innovatie hoog in het vaandel. En in beide sectoren worden de diensten overwegend geleverd door mensen. Dankzij professioneel handelen en vakmanschap rijden er treinen, wordt het spoor ontworpen en onderhouden en zijn patiënten op de goede plek als ze iets mankeren.